Turisti z ORŠ na Slavkovskom štíte

V sobotu 15. júna si otvorenie letnej turistickej sezóny vo Vysokých Tatrách nenechali ujsť ani turisti z Oddielu rekreačného športu. Stredne náročnú celodennú vysokohorskú túru si bolo treba vopred dobre naplánovať, nakoľko namáhavosť výstupu je daná najmä vysokým prevýšením. Odchod bol z Moldavy v skorých ranných hodinách o 5:15 hod. autobusom do Košíc, odtiaľ prestup na vlak do Popradu a Tatranskou elektrickou železnicou do Starého Smokovca (1010m). Po príchode do Smokovca o 8:00 hod. sa začína nami dlho očakávaný a fascinujúci výstup na Slavkovský štít (2452m). Podľa turistickej tabule má náš výstup trvať 5 hod. a 15 min..
Výstup začíname o 8:20 hod. smerom na Hrebienok (1285 m) po modrej turistickej značke severným smerom. Po niekoľkých desiatkach metrov výstupu lesnou cestou prechádzame okolo tzv. Piatich prameňov až na rázcestie na Tatranskej Magistrále. Za magistrálou stúpame a naberáme výšku vďaka šikmému traverzu až po horný koniec lyžiarskej trate. O chvíľu sa ocitneme na Slavkovskej vyhliadke (1531 m). Od tohto nádherného výhliadkového miesta začínajú prekrásne chodníky v kosodrevine. Trasa vedie aj cez otvorený terén so serpentínami a hŕbou ostrohranných balvanov a skál, ktoré mali neskutočné veľkosti. Je to prekrásne ako sa človek prenesie z kosodreviny do ako keby kamenného sveta. Pri krátkych oddychoch sa prakticky na každom mieste môžeme potešiť nádherným výhľadom do okolitej krajiny aj keď viditeľnosť nebola stále najlepšia. Veľké prevýšenie zdoláme pomocou serpentín v južnom úbočí, na úseku nazvanom Štrbavý hrebeň. Pokračujeme okolo Slavkovského nosa až sa konečne ocitneme na vrchole Slavkovského štítu (2452 m). Výstup nám trval 3 hod. a 50 min. a za odmenu nám ponúkol neuveriteľný a fascinujúci rozhľad na všetky svetové strany. Po hodinovom kochaní sa a nabratí nových síl nasledoval zostup zo Slavkovského štítu po trase výstupu späť do Starého Smokovca. Zo Smokovca nasledoval návrat do Moldavy vo večerných hodinách a neopísateľnými zážitkami z výstupu na Slavkovský štít vo Vysokých Tatrách.
Tieto zážitky nás vedú k tomu aby sme si do budúcna nejaký výstup opäť vo Vysokých Tatrách naplánovali.
Prírode zdar!
Foto: ŠK BODVA

Pridajte prvý príspevok do diskusie